Antalya’da 12 Nisan’da meydana gelen teleferik kazası ile ilgili Antalya Cumhuriyet Başsavcılığının hazırladığı iddianame 6’ncı Ağır Ceza Mahkemesi’ne sunuldu.
TRT Haber’de yer alan habere göre; 36 sayfalık iddianamede yer alan 12 sanığa trafik güvenliğini taksirle tehlikeye sokma ile taksirle ölüme ve yaralamaya sebep olma suçları yöneltildi. Sanıklar hakkında 27 yıla kadar hapis cezası isteniyor.
KOCAGÖZ ‘ASLİ KUSURLU’ BULUNDU
İddianameye göre tutuklu şüphelilerden dönemin ANET Genel Müdürü Kepez Belediye Başkanı Mesut Kocagöz’ün de aralarında bulunduğu 12 kişiden 7’si asli, 5’i tali kusurlu bulundu. Savcı, bakım tarihi döneminde yetki devrinin gerçekleşmiş olmasının sorumluluğu ortadan kaldırmadığına kanaat getirdi ve Kepez Belediye Başkanı Mesut Kocagöz’ü de asli kusurlu buldu.
İddianamenin detaylarında devrilen direği tutan cıvataların sıkı olmadığı, elle bile çevrilerek açılabildiği tespitine yer verildi. Cıvataların üzerinde korozyon olduğu da belirlendi. Yıkılan direğin üzerinde takılı bulunan makara sisteminin iç kısmının yıpranmış olduğu belirtildi.
Hazırlanan iddianamede, ihmaller zinciri ve işleyişteki eksiklikler gözler önüne serildi. Onlardan biri de yüklenici firma olan Mega Tower AŞ’nin bakım onarım ve teknikten sorumlu 3 kişinin ustalık ve yetkinlik belgelerinin olmamasına rağmen çalıştırılmalarıydı. Bu da iddianamede yer aldı.
Mekanik bakım görevlisinin mesleğinin garsonluk olduğu ortaya çıktı
BAKIM GÖREVLİSİNİN ASIL MESLEĞİNİN GARSONLUK
Mekanik bakım görevlisi olarak kazadan 3,5 ay önce şirkete başlayan Orhan Karaoğlan’ın asıl mesleği garsonluk olduğu ortayı çıktı. Diğer bir bakım görevlisinin de lise mezunu olduğu ve bakım konusunda herhangi bir eğitiminin olmadığı, işi usta-çırak ilişkisiyle öğrendiği yer aldı.
Üst istasyon otomasyon sorumlusu Suphi Kaplan’ın da konuyla ilgili hem eğitiminin hem de belgesinin olmadığı belirtildi. Bu durum savcı tarafından yaşanan kazanın ana nedenlerinden biri olarak kabul edildi.
Kazadan hemen önce yolcular tarafından sistemde bir aksaklık olduğu yetkililere bildirildi. Sistem durduruldu ancak herhangi bir işlem yapılmadan kısa süre sonra yeniden çalıştırıldı. Kabinler şiddetli bir şekilde sallandı ve kaza meydana geldi.
YENİ MAKARALARIN TORNALANMASI ŞÜPHELİ BULUNDU
Savcılık iddianamesinde bakımlarla ilgili en çarpıcı durum ise makaraların bakım faturalarında yer alan çelişkilerdi. Toplam hat boyunca 196 makara yer alıyordu. Bu makaraların 42’sinin her bakımda değişmiş olduğu bakım fişlerinde yazıyordu. Ancak 196 makaranın da tornalanarak yerine takıldığı belirtiliyordu. Yeni takılan makaraların neden tornalandığı ile ilgili bir not da yer almıyordu. Savcı bu durumu şüpheli buldu.
Mega Tower firmasının amiri olan Serkan Yellice ile ilgili de çarpıcı notlar iddianameye girdi. Sanık Yellice’nin olaydan hemen önce alkol aldığı belirlendi.
Ayrıca Yellice’nin savcılık ifadesinde bakımın en az 60 gün sürmesi gerektiğini şirkete bildirmesine rağmen 14 günde bakımın yapıldığı da yer aldı.
(HABER MERKEZİ)